Péťa chodí na první stupeň základní školy, kde se mu ve studiu daří, ale škola jako taková pro něj není úplná procházka růžovým sadem. Ve volném čase se věnuje boxu, videohrám všeho druhu a také se rád kouká na zajímavá videa. Péťa pravidelně dochází k psycholožce, s užíváním medikace si nebyl jistý. S rodiči má poměrně dobrý vztah, ale díky ADHD se Péťa v návalu prudkých silných emocí nedokáže dobře ovládat a to někdy vyvolává konflikty mezi ním a jeho rodiči. Celkově na ADHD pohlíží spíš jako na určité omezení a těžko se mu v něm hledá cokoliv pozitivního. Bojuje s tím však statečně a vyhlíží lepší zítřky.
Péťa se o své diagnóze ADHD dozvěděl poměrně brzy, ale už si nepamatuje, kdo mu tuto zprávu sdělil. Pravidelně dochází k dětské psycholožce, která mu pomáhá v boji s ADHD. Péťa si uvědomuje, že mu ADHD v určitých chvílích více či méně komplikuje život. Stěžuje si, že čas od času, zvláště při návalu prudkých a silných emocí, ztrácí kontrolu nad sebou samým a nedokáže se ovládat. To bohužel negativně ovlivňuje jeho vztah s rodiči. Jeho chování vyvolává v domácím prostředí střety a konflikty, které Péťu následně velice mrzí.
Další nepříjemnost, kterou Péťa pociťuje ve spojení s ADHD jsou jeho agresivní projevy. Ve vypjatých situacích je pro něho velmi náročné se kontrolovat. Když je toho na Péťu moc, uteče do svého pokoje a hlasitě za sebou zabouchne dveře, aby měl konečně klid. Ve stresových situacích Péťovi pomáhá ke zklidnění antistresový písek. Písek má zatím k dispozici pouze u svojí psycholožky, ale plánuje přemluvit rodiče, aby mu ho koupili i na doma.
Co se týče prospěchu, podává Péťa ve škole velmi dobré výsledky. Občas ale zažívá dny, kdy se ve škole trápí. Naštěstí má ve třídě pár dobrých kamarádů, se kterými si rád hraje a povídá. Nejvíce ze všeho ho ve škole baví vybarvování. Na hodinách má také k dispozici asistenta, který mu může kdykoliv poradit, či jinak pomoci.
Ve volném čase si nejraději hraje s kamarády na bunkr a když je sám, tak si rád zahraje některé populární střílecí nebo kreativní videohry. Dále ho baví sledování nejrůznějších videí. Také pravidelně dochází na hodiny boxu.
Celkově Péťa nevidí na ADHD nic pozitivního a způsobuje mu spíše trápení než radost. Cítí však, že návštěvy psycholožky mu pomáhají v boji proti tomuto onemocnění. Kdyby mohl vynalézt nějaký stroj, který by pomáhal dětem s ADHD, tak by vynalezl přístroj, který by člověku zabránil, aby mluvil víc, než je zdrávo.