Vojta vnímá, že asistent ve třídě může sledovat žáky, kteří potřebují speciální pomoc.
V tom učení. No to bylo v době, kdy ještě nebyly ty asistenti toho pedagoga a vím, že paní učitelka semnou strávila mnohem víc času, než s ostatníma dětma a to jenom proto, že když já jsem potřeboval, tak ona za mnou přišla a vysvětlila mi to.
A-a stejně tak ale jednala i s ostatníma dětma, ale jenom když tu jeji-tu její pomoc ty děti potřebovaly. Že ona vlastně věděla, díky tomu, že mi dávala trošku víc pozornosti, že-že já tu pomoc potřebuju a taky mi tu pomoc jakoby dopřála, ale vím, že tady to nemůžou dělat všichni učitelé a proto je právě teď dobrý si myslím, že jsou v těch třídách ty asistentové toho pedagoga. Že právě je-je ten někdo, kdo může sledovat toho jednoho jedince, kterej potřebuje pomoct, protože chápu, že ta paní učitelka měla ve třídě 30 dětí a bylo pro ní těžký sledovat těch 30 dětí zvlášť a zároveň jednoho, kterej vyžaduje tu speciální pomoc. Tak to jako klobouk dolů. To si teď říkám v tu chvíli paní učitelka byla docela dobrá, ale je dobrý, že teď jsou tam ty asistentové, aby se rozlišil ten, kdo bude sledovat třídu a kdo bude sledovat toho jedince s tou-s toudle jakoby poruchou.