David S. vysvětloval, že se ADHD projevuje tak, že „prostě zlobí.“
T: No a dokázal bys říct, jak se projevuje to ADHD, co máš, u tebe? Jak se to projevuje to, s čím chodíš k paní psycholožce a k paní psychiatričce?
P: No tak někdy zlobím prostě, no někdy, jak dneska, jsem měl tu poznámku třeba. Tak někdy se to prostě projeví, že někdy zlobím, někdy jsem zase hodnej, třeba vydržel jsem, ale to jsem byl menší, měsíc být hodnej a potom zase zlobit no. Teďka jsem třeba 11 dní vydržel být hodnej. Ale potom zase budu zlobit a potom to zase bude dobrý. No prostě takový oblačno a slunečno.
T: A co například děláš, když zlobíš?
P: Hm, tak třeba, nevím, tak třeba, prostě zlobím no.
T: No například ve škole.
P: No ve škole třeba mě napíšou na tabuli, protože mi tam máme takovýho šklebáka kvůli tomu, že lítám třeba po chodbě, nebo zlobím s kámošema anebo třeba ukazuju fakáče nebo tak. Prostředníčkem.
T: A v čem vidíš rozdíl, jak se projevuješ ty a jak se projevuje někdo, kdo nemá ADHD?
P: No tak třeba já nadávám a ostatní třeba jsou hodní. Nebo nezlobí tak, jako já. Třeba já do věcí mlátím, a oni třeba nemlátí, ale zlobí jinak prostě.
T: A když například jsi ve třídě, máte hodinu, tak vydržíš poslouchat paní učitelku?
P: Ne, to prostě ne, protože vždycky musím vykřiknout, nebo něco. A proto jsem napsán na tabuli no. Prostě nejsem moc pozornej, nevydržím to.
T: A když už paní učitelka něco říká, a tobě už se nechce je poslouchat, tak co děláš? Něco si kreslíš, nebo se někam díváš, nebo vyrušuješ?
P: No vyrušuju spíš. Buď vykřikuju, nepřihlásím se, no třeba dneska jsem byl hodnější, ale měl jsem tu poznámku. Takže… Ale někdy vydržím být ve škole hodnej, ale někdy ne, ale většinou ne no.
T: A liší se to taky podle předmětu, jaká je právě hodina?
P: To ne, to normálně zlobím i ve výtvarce. Skoro v každé hodině, to se nedá odlišovat.
T: A když máte například tělocvik, tak jak se pak cítíš, když se vyběháš?
P: No, tak to je lepší, protože vyčerpám tu moji energii no.