Zpět na Využití bezdrátové technologiena téma

Lída hovořila o tom, že bezdrátová pomůcka bude pro ně do budoucna důležitá i v mateřské škole.


Lída

  • Věk v době rozhovoru: 32 let (Lída), 2 roky (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve 3 měsících
  • Sluchová ztráta dítěte: střední
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: Protože syn nechodí do školky a nemáme příležitost, zatím jsme to v kolektivu dětí nezkoušeli. Ale věřím, že do budoucna, pokud by mu sluchadla zůstala a byl ve školce, kde bude třeba pětadvacet dětí, asi by se bez této pomůcky paní učitelka neobešla. Byli jsme se ve školce podívat, byl tam hluk, křik, chaos. Syn si tam hrál sám, zdálo se mi, že veškeré dění kolem absolutně odfiltroval. Když jsme na něj mluvili, museli jsme přijít až k němu, na půl metru, na metr, aby na nás reagoval, a nedokážu si představit, že by paní učitelka třeba ze čtyř metrů řekla „děti, jdeme ven“ a on to zaregistroval. Šel by se třeba oblékat nebo něco. Tam si myslím, pokud by byl v běžné školce, že by to byla nutnost. Protože mám pocit, že když jsme ve větší skupině dětí, syn jakoby vypne, odfiltruje vše, co se děje kolem, a hraje si sám.

Další zkušenosti:

Bára vysvětlovala svou motivaci pro pořízení bezdrátové technologie.

V první škole, kam dcera Evy chodila, nechtěli pomůcku používat. V nové škole nebyl problém.

Učitelky syna Radky K. pomůcku používaly i mimo vyučování.

Lída hovořila o tom, že bezdrátová pomůcka bude pro ně do budoucna důležitá i v mateřské škole.

Robert popisoval, jak pomůcku doma používají.

Hana mluvila o zkušenostech s využitím bezdrátové pomůcky.

Mirka líčila, jak její syn využívá bezdrátové zařízení.