Martině H. nevyšli lékaři s výběrem sluchadel vstříc, vyhledala proto jiného foniatra.
Ohledně sluchadel jsem si předem zjišťovala nějaké informace a i z Tamtamu mi radili, jaká sluchadla by byla pro dceru nejvhodnější vzhledem k její ztrátě sluchu − že jsou lepší ta na vyšších frekvencích, vícekanálová.
Ale když jsem poté u doktora vznesla požadavek a navrhla, že bych pro dceru chtěla i určitou značku sluchadel, vůbec mi nevyšli vstříc. Řekli, že mají jen jednu značku, kterou dávají dětem, a paní doktorka mě začala ujišťovat, že by dceři stačila nízkokanálová sluchadla. Já jí ale oponovala a to se jim nelíbilo.
Tuto péči jsem nakonec ukončila, sluchadla jsme vrátili a obrátili jsme se na specializované pracoviště. Nastal obrat o 180 stupňů. Dcera se vůbec nebála, krásně s paní doktorkou spolupracovala a paní doktorka nám vyšla vstříc i ohledně sluchadel, která jsme chtěli. Potvrdila mi, že jsme si vybrali dobře a že je pravda, že dcera potřebuje ta vícekanálová, že je důležité s její ztrátou sluchu, aby pro rozvoj řeči měla tento typ sluchadel.
Pavlína si uvědomovala důležitost včasné kompenzace, a proto zvolila levnější, ale snadněji dostupnou variantu sluchadel. Při pořizování druhých sluchadel už získala ta nejkvalitnější.