Zpět na Školní životna téma

Martina H. pozorovala zvýšenou unavitelnost dcery.


Martina H.

  • Věk v době rozhovoru: 46 let(Martina H.), 3 roky (dcera)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v 1 roce
  • Sluchová ztráta dítěte: střední
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: SPCéčko jsme kontaktovali předtím, než měla dcera nastoupit do mateřské školky, protože dcera nastupovala ve 3 letech věku, takže jsme se s SPCéčkem spojili na základě doporučení z Tamtamu. Domluvili jsme se s pracovnicí SPC, s  dcerou jsme tam zajeli na vyšetření a oni se pak spojili se školkou. Dcera chodí přímo ve městě do běžné mateřské školy, z SPC jí dali jen doporučení, že by to zvládla bez asistentky. Máme tedy asistentku napsanou jen na poloviční úvazek s tím, že pokud by dcera něco nezvládala, je tam k ruce, třeba pomoc s oblečením nebo s čímkoliv by potřebovala, ale dcera se dobře zařadila. Ona má moc ráda lidi a má ráda i komunikaci, tak se do školky hodně těšila a problém jí to nedělalo. Žádné slzičky nebyly, akorát jsme na ní viděli ze začátku velikou únavu. Já jsem ji tedy začala ve školce nechávat jen na dopoledne, do 12 hodin, a po obědě už jsem si ji vyzvedla, a to se nám tedy stávalo, že už z auta jsem ji nesla, jak byla hrozně unavená. Chtělo se jí spinkat, i ten hluk na ni hodně působil. Ve školce je 28 dětí ve třídě, takže to bylo docela hodně, oproti prostředí z domova, kde je v klidu, ale zvládala to v pohodě. Asi po 2 měsících si už zvykla a já ji do prosince nechávala ve školce jen do oběda a pak mi sama v lednu řekla, že by ve školce chtěla i spinkat.

Další zkušenosti:

Syn Teréz měl mateřskou školu rád od začátku.

Syn Jitky se nejprve nechtěl do kolektivu zapojit.

Katka popisovala, co žákům s vadou sluchu ve třídě pomáhá.

Robertova žena byla ráda za přizpůsobené prostředí třídy.

Martina H. pozorovala zvýšenou unavitelnost dcery.

Radkova dcera měla ve škole dobré známky.

Lence se osvědčilo používání tzv. semaforu.