Zpět na Školní životna téma

Robertova žena byla ráda za přizpůsobené prostředí třídy.


Robert

  • Věk v době rozhovoru: 40 let (Robert), 9 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v7 letech 
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Ve které lavici syn sedí? 

 P:Ve druhé. Ve druhé u okna, aby měl více světla, a prý tam mají i odhlučněné stoly, židličky, aby to nevrzalo. Vzadu mají koberec a nějakou akustiku udělanou ve třídě. Všude jsou nalepené různé obrázky, nápisy, jak se co jmenuje. 

PZ: Všechno barevné, označené.

P: Vše je barevně označeno tak, aby syn ve třídě věděl, co se jak kde jmenuje, a taky tam mají udělané různé pomůcky. 

PZ: To všechno je zásluha paní asistentky, to ona sama. Každá asistentka asi taková není.

Další zkušenosti:

Syn Teréz měl mateřskou školu rád od začátku.

Syn Jitky se nejprve nechtěl do kolektivu zapojit.

Katka popisovala, co žákům s vadou sluchu ve třídě pomáhá.

Robertova žena byla ráda za přizpůsobené prostředí třídy.

Martina H. pozorovala zvýšenou unavitelnost dcery.

Radkova dcera měla ve škole dobré známky.

Lence se osvědčilo používání tzv. semaforu.