Zpět na Učení, prospěch a kolektivna téma

Petr K musel svoji dceru tlačit do učení a „stát nad ní“.


Petr K

  • Věk dítěte v době rozhovoru: 15 let
  • Věk dítěte v době diagnostikování nemoci:  2 roky
  • Věk rodiče v době rozhovoru:  41 let

Textová verze


P: Ona potřebuje fakt ten domácí dril, i ze strany rodičů, a dost veliký, aby se pořád do toho nutila. Protože ona je nesamostatná. Je schopná něco si udělat sama, ale musí se do toho tlačit a musí se fakt hlídat. Já se jí zeptám večer: „Máš nachystané věci?“ Jo, jo, jo. A buď je nemá nachystané, anebo nese všecky. A když se jí pak zeptám, proč si nesla všechny věci, tak mi řekne, se otočí a pak mi řekne: „Abych na nic nezapomněla.“ To jsou už pak takové výmysly, protože to ona ví. Takže pořád musí člověk nad ní stát. Já jsem jí třeba týden chystal podle rozvrhu věci, všechno, po týdnu pak jsem přestal a za – když to řeknu  – 14 dní donese poznámku, že nenosí věci. Já říkám: tak jak je to možné. Jakmile se spustí dohled, tak jako konec.

Další zkušenosti:

Genady mluvil o tom, jakou únavu způsobovaly záchvaty jeho dceři.

Petra36 mluvila o tom, jak se po operaci zlepšila u syna pozornost..

Petr K musel svoji dceru tlačit do učení a „stát nad ní“.

Petře stačí, že se její syn snaží

Irena se synem navštívila pedagogicko-psychologickou poradnu kvůli konfliktům ve škole.

Syn Petry36 je v kolektivu spokojený.

Eva pojede se synem na školku v přírodě, hlídat ho hlavně na noc, kdy se záchvaty objevují