Zpět na Učení, prospěch a kolektivna téma

Irena se synem navštívila pedagogicko-psychologickou poradnu kvůli konfliktům ve škole.


Irena

  • Věk dítěte v době rozhovoru: 15 let
  • Věk dítěte v době diagnostikování nemoci: 5 let
  • Věk rodiče v době rozhovoru:  44 let

Textová verze


P: A hlavně syn měl strašlivé problémy v chování. Zřejmě pravděpodobně – jak mi tak vysvětlovali – to byl nějaký druh léků, které vyvolávají, bych řekla, ne přímo agresivitu, ale neustálé vnitřní napětí. Ta odezva organismu na to byla veliká. Se s tím začaly pojit obrovské problémy ve škole. On je hyperaktivní, má lehkou mozkovou dysfunkci s tím, že měl diagnostikovanou těžkou dysgrafii a středně těžkou dysortografii, ale s lehkou dyslexií.

To se jako by spojilo všechno dohromady ještě s negativním účinkem těch léků. Poslali nás ze školy do pedagogicko-psychologické poradny s tím, že má velké problémy ve škole, konflikty, já nevím co. A tam mu doporučili nějaké… Já už si to přesně nepamatuju, ale byla to nějaká terapeutická skupina, dá se říct, kam jsme jednou týdně chodili a byly tam další děti. Zaprvé ty děti tam pozorovaly, byly tam asi dvě nebo tři psycholožky, speciální pedagožky. A pozorovaly ty děti, různě je učily i nějaké metody relaxace, zklidnění a tak. A v podstatě od samého začátku říkaly, že víceméně nechápou, co on tam dělá, nicméně ho to baví, tak ať to dochodí.

Další zkušenosti:

Genady mluvil o tom, jakou únavu způsobovaly záchvaty jeho dceři.

Petra36 mluvila o tom, jak se po operaci zlepšila u syna pozornost..

Petr K musel svoji dceru tlačit do učení a „stát nad ní“.

Petře stačí, že se její syn snaží

Irena se synem navštívila pedagogicko-psychologickou poradnu kvůli konfliktům ve škole.

Syn Petry36 je v kolektivu spokojený.

Eva pojede se synem na školku v přírodě, hlídat ho hlavně na noc, kdy se záchvaty objevují