Irena se synem navštívila pedagogicko-psychologickou poradnu kvůli konfliktům ve škole.
P: A hlavně syn měl strašlivé problémy v chování. Zřejmě pravděpodobně – jak mi tak vysvětlovali – to byl nějaký druh léků, které vyvolávají, bych řekla, ne přímo agresivitu, ale neustálé vnitřní napětí. Ta odezva organismu na to byla veliká. Se s tím začaly pojit obrovské problémy ve škole. On je hyperaktivní, má lehkou mozkovou dysfunkci s tím, že měl diagnostikovanou těžkou dysgrafii a středně těžkou dysortografii, ale s lehkou dyslexií.
To se jako by spojilo všechno dohromady ještě s negativním účinkem těch léků. Poslali nás ze školy do pedagogicko-psychologické poradny s tím, že má velké problémy ve škole, konflikty, já nevím co. A tam mu doporučili nějaké… Já už si to přesně nepamatuju, ale byla to nějaká terapeutická skupina, dá se říct, kam jsme jednou týdně chodili a byly tam další děti. Zaprvé ty děti tam pozorovaly, byly tam asi dvě nebo tři psycholožky, speciální pedagožky. A pozorovaly ty děti, různě je učily i nějaké metody relaxace, zklidnění a tak. A v podstatě od samého začátku říkaly, že víceméně nechápou, co on tam dělá, nicméně ho to baví, tak ať to dochodí.