Zpět na Výhody a nevýhodyna téma

Učitelka Hanina syna měla z nové technologie nejprve obavy.


Hana

  • Věk v době rozhovoru: 34 let (Hana), 8 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve 4 letech
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: „Paní učitelka zařízení zpočátku nechtěla, měla obavy z toho, co přinesu a říkala: „Já ho v první třídě nepotřebuji, zvládneme to v pohodě i bez toho, váš syn mi rozumí, tudíž nemáme problém“. Když jsem jí zařízení přinesla, byla překvapená: „To je takové maličké a já si myslela, že to bude něco velkého, co budu muset složitě zapínat a podobně.“ Když jsem jí vysvětlila princip, na kterém zařízení funguje, že vezme jen pero, zmáčkne na něm tlačítko a vše pojede, a viděla, že to není nic složitého. Souhlasila, že zařízení ve výuce vyzkouší. Využil ho pak i učitel angličtiny.

Další zkušenosti:

Lída pozorovala, že s bezdrátovým zařízením ji její syn slyšel i v situacích, kdy bez pomůcky obvykle nereaguje.

Dana s Vojtěchem ocenili hlavně větší bezpečí při pohybu venku.

Lída popisovala, jak bezdrátová technologie fungovala v autě.

Jindřiščina dcera cítila ve škole s bezdrátovou pomůckou menší únavu.

Robertův syn udělal díky bezdrátové pomůcce pokrok ve škole i v oblasti řeči a čtení.

Pavlovu synovi se prostřednictvím televize rozvíjela slovní zásoba.

Marian byl rád, že jeho syn nebyl ochuzený o poslech hudby.

Jaroslavovu synovi bezdrátové technologie umožnily věnovat se sportu a jiným koníčkům.

Ivetě pomohli sehnat finance na pořízení pomůcky přátelé a rodina.

Šárka měla bezdrátové zařízení pojištěné.

Lída si všimla vyšší spotřeby baterií ve sluchadlech.

Tereziina tříletá dcera byla ze zvuku v pomůcce dezorientovaná.

Učitelka Hanina syna měla z nové technologie nejprve obavy.

Katčin syn se styděl ve škole pomůcku používat.

U Hančina syna se podařilo počáteční ostych překonat.

Marianovu synovi zařízení nevyhovovalo při skupinové výuce.

Dcera Terezie zatím neposlouchala ani s bezdrátovou pomůckou.