Zpět na Výhody a nevýhodyna téma

Tereziina tříletá dcera byla ze zvuku v pomůcce dezorientovaná.


Terezie

  • Věk v době rozhovoru:  29 let (Terezie), 3 roky (dcera) 
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve 2 letech
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: Zařízení jsme měli půjčené na podzim, asi necelý půl rok poté, co měla dcera sluchadla. Nenapadlo mě ale, že je to možná hodně brzy. Myslím, že dcera ještě všemu nerozuměla, teď by to možná bylo jiné, takže jsem větší efekt neviděla. Byla sice dobré, že jsem na ni mohla volat třeba z kuchyně do obýváku a ona mě asi slyšela, ale byla z toho najednou zmatená, zvedla hlavu a nevěděla, odkud zvuk přichází. Nedokázala jsem jí to úplně vysvětlit, čím to je.

Další zkušenosti:

Lída pozorovala, že s bezdrátovým zařízením ji její syn slyšel i v situacích, kdy bez pomůcky obvykle nereaguje.

Dana s Vojtěchem ocenili hlavně větší bezpečí při pohybu venku.

Lída popisovala, jak bezdrátová technologie fungovala v autě.

Jindřiščina dcera cítila ve škole s bezdrátovou pomůckou menší únavu.

Robertův syn udělal díky bezdrátové pomůcce pokrok ve škole i v oblasti řeči a čtení.

Pavlovu synovi se prostřednictvím televize rozvíjela slovní zásoba.

Marian byl rád, že jeho syn nebyl ochuzený o poslech hudby.

Jaroslavovu synovi bezdrátové technologie umožnily věnovat se sportu a jiným koníčkům.

Ivetě pomohli sehnat finance na pořízení pomůcky přátelé a rodina.

Šárka měla bezdrátové zařízení pojištěné.

Lída si všimla vyšší spotřeby baterií ve sluchadlech.

Tereziina tříletá dcera byla ze zvuku v pomůcce dezorientovaná.

Učitelka Hanina syna měla z nové technologie nejprve obavy.

Katčin syn se styděl ve škole pomůcku používat.

U Hančina syna se podařilo počáteční ostych překonat.

Marianovu synovi zařízení nevyhovovalo při skupinové výuce.

Dcera Terezie zatím neposlouchala ani s bezdrátovou pomůckou.