Zpět na Zdravotní péčena téma

Pavel ostatním rodičům doporučoval najít si dobré foniatrické pracoviště.


Pavel

  • Věk v době rozhovoru: 29 let (Pavel), 5 let (syn) 
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve 3 letech
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Jak můžou lékaři rodiče podpořit? 

P: Důležité je najít si jednak dobré pracoviště, kam budou rodiče s dítětem docházet, jak na audiometrii, tak na ORL. Ať si najdou hlavně dobré pracoviště. Máme štěstí, že to máme do Brna jen 120 kilometrů, ale kdyby mělo být pracoviště v Praze, tak jezdíme tam. Je to asi o tom, že ty možnosti jsou v dnešní době vážně obrovské. Jde jen o to je využívat. Důležité je mít dostatek energie a podřídit tomu v jisté životní fázi asi úplně všechno.

T: V jaké životní fázi?

P: Myslím tím to období v našem životě, kdy jsme zjistili, že náš syn špatně slyší a bude potřebovat naši pomoc, to jsem myslel tou životní fází.

Další zkušenosti:

Pavlína byla se zdravotní péčí spokojená.

Rostislav by u odborníků ve zdravotnictví ocenil hlavně empatii.

Pavel ostatním rodičům doporučoval najít si dobré foniatrické pracoviště.

Šárka si uvědomila, jak je důležité vybrat dobrého lékaře.

David popisoval, jak probíhají kontroly sluchu jeho dcery na foniatrii.

Pavla se s lékařkou domluvila, že kontrolu rozdělí do dvou návštěv, aby ji dcera lépe zvládala.

Eva chválila přístup zdravotních sester.

Milana vysvětlovala, že důležitější než vybavení čekárny byl přístup zdravotnického personálu a to, že čekání nebylo dlouhé.

Iveta měla s dcerou problémy u zubaře.