Zpět na Zdravotní péčena téma

Šárka si uvědomila, jak je důležité vybrat dobrého lékaře.


Šárka

  • Věk v době rozhovoru: 33 let(Šárka), 6 let (dcera)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: od narození
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: Já sama jsem zdravý člověk, po doktorech nechodím, manžel také ne a vlastně mi úplně unikla, ať už jsem v pracovním životě člověk pečlivý a informace si ověřuju, ta souvislost, že bych si měla ověřit, jestli je daný doktor dobrý nebo zdatný, jestli ovládá všechny technologie s tím spojené. Až ve chvíli, kdy jsme začali chodit k relativně starší paní doktorce, kde probíhala první vyšetření, jsme po sobě s manželem pokukovali a říkali si, že to snad nemyslí vážně − okno bylo otevřené, za ním chlapi se sbíječkou, ordinace nacpaná vším možným pestrobarevným, co upoutávalo pozornost dítěte, sestra stále chodila, klapalo se na psacím stroji a oni čekali, blázni, že se dítě bude zajímat o nějakou hrkačku, kterou mají schovanou za zády. To jsem si v tu chvíli říkala, že na to nemusím studovat a nemusím být ani doktor, abych se podívala a viděla, že celá situace je jako ze špatného filmu. 

Manžel mě ale uklidňoval, že přece ta paní to dělá celý život a přece by to nedělala špatně, takže nám předepsala sluchadla, o kterých jsem za měsíc zjistila, když jsme jeli domů za mojí mámou, že úplně stejná má i moje devadesátiletá babička, která s nimi slyší úplné prdlajs. Takže jsme vlastně příspěvek od pojišťovny, 12 000 Kč, co byl na obě uši dohromady, vyčerpali na sluchadla, která byla úplně k ničemu, jak se ukázalo, a paní doktorka je neuměla nastavit. Nicméně z toho, že dcera slyšela nulu, pak očividně s tím něco slyšela. Ale bylo to vzdálené tomu, aby se s tím mohla kloudně rozvíjet. 

Další zkušenosti:

Pavlína byla se zdravotní péčí spokojená.

Rostislav by u odborníků ve zdravotnictví ocenil hlavně empatii.

Pavel ostatním rodičům doporučoval najít si dobré foniatrické pracoviště.

Šárka si uvědomila, jak je důležité vybrat dobrého lékaře.

David popisoval, jak probíhají kontroly sluchu jeho dcery na foniatrii.

Pavla se s lékařkou domluvila, že kontrolu rozdělí do dvou návštěv, aby ji dcera lépe zvládala.

Eva chválila přístup zdravotních sester.

Milana vysvětlovala, že důležitější než vybavení čekárny byl přístup zdravotnického personálu a to, že čekání nebylo dlouhé.

Iveta měla s dcerou problémy u zubaře.