Zpět na Přístup učitelů a asistent pedagogana téma

Hana popisovala, jak asistentka pedagoga pomáhala v synově třídě.


Hana

  • Věk v době rozhovoru: 34 let (Hana), 8 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve 4 letech
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: Já si myslím, že asistentka je tam spíš pro všechny děti než vyloženě pro syna. Ona tedy tvrdí, že když syn neví, tak buď sám obkouká, co se právě dělá, anebo že to ona pozná, že on ví, že se na ni jako na asistentku může obrátit, takže ji vyhledá pohledem a ona pochopí, že syn něco potřebuje. Ale jinak vedle něj nesedí, kromě angličtiny. V angličtině jsme měli velký problém, tam to prostě nezvládal, nerozuměl. Mají rodilého mluvčího a ten dětem navíc spoustu věcí pouštěl přes magnetofon nebo přes počítač a tomu syn prostě nerozuměl, neslyšel to. Takže tam paní asistentka seděla přímo vedle něj, ale jinak u něj během hodin nesedí. 

Další zkušenosti:

Gábina byla ráda za přednášky od odborníků pro učitele.

Katka hovořila o specifické potřebě komunikace dítěte s učitelem.

Eva hovořila o komunikaci s učitelem.

Bářina dcera byla hrdá na svou kompenzační pomůcku.

Hana popisovala, jak asistentka pedagoga pomáhala v synově třídě.