Zpět na Školní životna téma

Syn Teréz měl mateřskou školu rád od začátku.


Teréz

  • Věk v době rozhovoru: 40 let (Teréz), 6 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v 1 roce 
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Říkala jste, že syn do školky chodí rád.

P: Do školky chodí rád, to jsem byla překvapená, už od 2 let.

T: Má tam kamarády?

P: Syn je takový velký, robustní, nevím. Nejdřív chodil 2 roky tam, kde já pracuju, do třídy, kde byly děti též se sluchovým postižením. Ale byly často nemocné, takže ve třídě byli třeba jenom 2, 3 a on si tam ani moc nepopovídal. Tak jsem se rozhodla, že zkusím jinou školku, tu logopedickou, kde by byl mezi slyšícími dětmi, které mají vadu řeči nebo ještě jiné postižení. A tady zapadl mezi taky docela rychle a díky logopedické školce se rozmluvil.

Další zkušenosti:

Syn Teréz měl mateřskou školu rád od začátku.

Syn Jitky se nejprve nechtěl do kolektivu zapojit.

Katka popisovala, co žákům s vadou sluchu ve třídě pomáhá.

Robertova žena byla ráda za přizpůsobené prostředí třídy.

Martina H. pozorovala zvýšenou unavitelnost dcery.

Radkova dcera měla ve škole dobré známky.

Lence se osvědčilo používání tzv. semaforu.