Zpět na Výhody a nevýhodyna téma

Marianovu synovi zařízení nevyhovovalo při skupinové výuce.


Marian

  • Věk v době rozhovoru: 40 let (Marian), 13 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve3 letech
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Říkal jste, že se zařízením jste spokojený, ale v něčem nenaplnilo vaše očekávání.

 P: Ano, primárně je určené na to, aby syn dobře slyšel učitele, lépe rozuměl jeho výkladu a nerušil ho šum ve třídě. Ale v situaci, kdy se učitel stále dotazuje, žáci se hlásí a odpovídají, syn už neslyší dobře.

T: A když má učitelka zařízení na krku, může ho syn vypnout nebo ztlumit? 

P: Syn může ztlumit hlasitost nebo zařízení přepínat mezi dvěma stupni, buď slyší jenom učitele-tužku, anebo tužku i ostatní okolo. 

T: Přemýšlím, zda je možné přepnout zařízení na skupinové aktivity.

P: Ve skupině je lepší zařízení položit na stůl a pak snímá zvuk od všech stejně. 

T: Aha. 

P: Zařízení má přímo režim, kdy se v poloze na stole samo přepne tak, že zesiluje hlasy lidí lidi kolem něj. A když ho pak držíte v ruce, chová se jako ukazovátko, na koho ukážete, toho hlas zesiluje a ostatní zvuky, hlasy okolo naopak potlačí. 

T: Takže syn to teď řeší tak, že má zařízení položené na stole a namířené na konkrétní osoby. 

P: Ano, má ho na stole, a kdyby chtěl líp slyšet učitelku, vezme zařízení do ruky, nasměruje na ni a uslyší ji tak zřetelně, jako kdyby ostatní ve třídě nemluvili. 

T: Aha. P: Takto je to dobře promyšlené. Ale když zařízení nosila učitelka na krku, syn ji sice dobře slyšel, ale svoji asistentku už ne, když na něj promluvila. To bylo první, s čím přišel, že bohužel neslyší asistentku.

Další zkušenosti:

Lída pozorovala, že s bezdrátovým zařízením ji její syn slyšel i v situacích, kdy bez pomůcky obvykle nereaguje.

Dana s Vojtěchem ocenili hlavně větší bezpečí při pohybu venku.

Lída popisovala, jak bezdrátová technologie fungovala v autě.

Jindřiščina dcera cítila ve škole s bezdrátovou pomůckou menší únavu.

Robertův syn udělal díky bezdrátové pomůcce pokrok ve škole i v oblasti řeči a čtení.

Pavlovu synovi se prostřednictvím televize rozvíjela slovní zásoba.

Marian byl rád, že jeho syn nebyl ochuzený o poslech hudby.

Jaroslavovu synovi bezdrátové technologie umožnily věnovat se sportu a jiným koníčkům.

Ivetě pomohli sehnat finance na pořízení pomůcky přátelé a rodina.

Šárka měla bezdrátové zařízení pojištěné.

Lída si všimla vyšší spotřeby baterií ve sluchadlech.

Tereziina tříletá dcera byla ze zvuku v pomůcce dezorientovaná.

Učitelka Hanina syna měla z nové technologie nejprve obavy.

Katčin syn se styděl ve škole pomůcku používat.

U Hančina syna se podařilo počáteční ostych překonat.

Marianovu synovi zařízení nevyhovovalo při skupinové výuce.

Dcera Terezie zatím neposlouchala ani s bezdrátovou pomůckou.