Zpět na První příznakyna téma

Terézin syn postupně přestal používat už naučená slova.


Teréz

  • Věk v době rozhovoru: 40 let (Teréz), 6 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v 1 roce 
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


Když jsme plánovali dítě, byli jsme si vědomi, že máme oba sluchovou vadu, přičemž partner je na tom líp než já, má jen střední nedoslýchavost. Když se syn narodil, tak slyšel, reagoval na zvuky. Přibližně v jednom roce uměl asi 30 slov, mluvil, tancoval, poslouchal hudbu. Byli jsme i na kontrole, která prokázala, že slyší, reaguje. A potom, po roce a půl, mluvit přestal, přestal reagovat. Možná někdy mezi 1 a 1,5 rokem začalo docházet k pomalému útlumu sluchu a syn s námi postupně přestal komunikovat a reagovat.

Další zkušenosti:

Barbora si po negativním výsledku novorozeneckého screeningu nepřipouštěla, že by mohla mít dcera vadu sluchu.

David výsledkům screeningu porozuměl, dceřinu vadu sluchu ale řešili až později.

U Hanina syna se vada sluchu projevila až po novorozeneckém screeningu sluchu.

Novorozenecký screening sluchu Mirčina syna vyšel pravděpodobně falešně pozitivní.

Ani pediatr vadu sluchu u syna Radky R. neodhalil.

Fakt, že asi špatně slyší, zjistila Pavla u své dcery s kombinovaným postižením

Alešova dcera na zvuky někdy reagovala, někdy ne.

Dcera Rostislava se do jednoho roku vyvíjela v porovnání se slyšícím sourozencem běžně.

Martina H. by, nebýt novorozeneckého screeningu, možná vadu sluchu rozpoznala pozdě.

Terézin syn postupně přestal používat už naučená slova.

Terezie nejprve změnu chování přisuzovala období vzdoru.