Zpět na Zdravotní péčena téma

Iveta měla s dcerou problémy u zubaře.


Iveta

  • Věk v době rozhovoru: 38 let (Iveta), 13 let (dcera)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v 1 roce
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Setkala jste se někdy s tím, že by Vás třeba odmítli v nějakém kroužku kvůli vadě sluchu? 

P: Ne, nesetkala. Ale stalo se mi to u zubaře.

T: U zubaře? 

P: Ano. Je to neskutečný problém sehnat zubaře, protože chci, aby dcera docházela k zubaři někde v okolí, a když řeknete, že je sluchově postižená, tak je to velký problém. To se nám skutečně stalo.

T: U zubaře?

P: Opravdu u zubaře. Protože je s ní těžká spolupráce. Vážně je s ní těžká spolupráce. Já to vím. Já bych ji občas přikurtovala, a to jsem zdravotník. Vidím, co ti lidé vytvářejí, takže se kolikrát úplně stydím za to, co ona vyvádí. A to nikdy nedělala. Ale před rokem začala mít neskutečné problémy. Já si myslím, že to všechno je s tím sluchem spojené. Stalo se, že jednou v neděli přijela do školy. Nic jí nebylo. V pondělí mi volali, neměla oko, byla oteklá, tak nám narychlo sháněli zubaře, který by ji ošetřil. Ale jakmile řekli, že jde o dívku s oboustrannou sluchovou vadou, tak „ne, nezlobte se.“ Ve finále sehnali a tam jsme pak docházeli často.

T: Mě to trochu překvapuje, protože nevím, jestli by mě vůbec nenapadlo hlásit u zubaře, že má dítě vadu sluchu. 

P: Já je na to připravuju. Já jsem asi takhle zvyklá, připravuju je na to. Možná jsem je stejně nepřipravila, protože ona má vůbec celkový problém se zubařem. Já se obávám, že bychom přišly a oni by řekli, „tak tohle ne. To ne.“ Že by nás stejně asi neošetřili. Tak to říkám dopředu, aspoň si ušetřím čas někam chodit. Je to problém. Lidé s tím mají problém.

Další zkušenosti:

Pavlína byla se zdravotní péčí spokojená.

Rostislav by u odborníků ve zdravotnictví ocenil hlavně empatii.

Pavel ostatním rodičům doporučoval najít si dobré foniatrické pracoviště.

Šárka si uvědomila, jak je důležité vybrat dobrého lékaře.

David popisoval, jak probíhají kontroly sluchu jeho dcery na foniatrii.

Pavla se s lékařkou domluvila, že kontrolu rozdělí do dvou návštěv, aby ji dcera lépe zvládala.

Eva chválila přístup zdravotních sester.

Milana vysvětlovala, že důležitější než vybavení čekárny byl přístup zdravotnického personálu a to, že čekání nebylo dlouhé.

Iveta měla s dcerou problémy u zubaře.