Zpět na Výběr školyna téma

Davidovu dceru do běžné mateřské školy nechtěli přijmout.


David

  • Věk v době rozhovoru: 32 let (David), 5 let (dcera)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v roce a půl (dcera)
  • Sluchová ztráta dítěte: střední
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Rozhovor jsme spolu skončili v období, kdy byla dcera těsně před nástupem do školky. Jak jste školku vybíral? 

P: V první řadě jsem původně chtěl, aby měla školku v místě svého bydliště, to jsme bydleli tady, ale jak jsem uváděl, nechtěli ji v té školce přijmout na základě toho, že má sluchovou vadu.

T: Jak vám to vysvětlili? 

P: Říkali, že by kvůli dceři museli najímat speciálního asistenta a že by s tím bylo hodně starostí a administrativy. Nebylo to úplně jednoduché.

T: Takže?

P: Takže jsem neměl jinou možnost, než že jsem ji zapsal do školky pro sluchově postižené.

T: A jak tam byla dcera spokojená? 

P: Ve školce je hodně spokojená. 

Další zkušenosti:

Dana potřebovala mít jistotu, že jejího syna nějaká škola přijme a bude to správná volba.

Pro Davida bylo náročné rozhodování o tom, jaký typ vzdělávání vybrat.

Davidovu dceru do běžné mateřské školy nechtěli přijmout.

Teréz s partnerem navštívili několik škol v okolí, aby našli tu nejvhodnější.

Radkova dcera možná zvolí střední školu zaměřenou na vzdělávání žáků s vadou sluchu.