Zpět na Výběr školyna téma

Teréz s partnerem navštívili několik škol v okolí, aby našli tu nejvhodnější.


Teréz

  • Věk v době rozhovoru: 40 let (Teréz), 6 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v 1 roce 
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Už máte naplánované, kam půjde syn na základní školu? 

P: Ano, máme. 

T: A jak jste to vybírala nebo vybírali? 

P: Školu jsme chtěli poblíž bydliště, zkusila jsem obejít asi 5 základních škol ve městě poblíž bydliště. Byli jsme i na dnu otevřených dveří na individuální prohlídku, návštěvu školy. Tak jsme se rozhodli. Ještě jsem porovnávala, měla jsem vybrané 2 školy podobné, tak jsme se s partnerem rozhodli, že vybereme tu školu, která je nejblíž a hlavně jsme vybrali tu školu, kde je málo dětí. Tak jsme vybrali takovou, jakoby fotbalovou školu. Sice nechce hrát fotbal, je spíš hokejista, ale byli jsme tam na individuální prohlídce s třídní učitelkou 1. třídy, která mi byla sympatická, a mluvila jsem i s ředitelem, který nám vše ukázal. Mají zde i zkušenosti s neslyšícími dětmi, mají asi 3 žáky se sluchovým postižením se sluchadly, takže mají nějaké zkušenosti. Byli jsme na zápisu, i když měl syn od SPC doporučení o odkladu. Já jsem si říkala, že by mohl jít do školy už  

Další zkušenosti:

Dana potřebovala mít jistotu, že jejího syna nějaká škola přijme a bude to správná volba.

Pro Davida bylo náročné rozhodování o tom, jaký typ vzdělávání vybrat.

Davidovu dceru do běžné mateřské školy nechtěli přijmout.

Teréz s partnerem navštívili několik škol v okolí, aby našli tu nejvhodnější.

Radkova dcera možná zvolí střední školu zaměřenou na vzdělávání žáků s vadou sluchu.