Zpět na Děti a školana téma

Terka si stěžovala na výpadky paměti a potíže s jemnou motorikou.

Terka

  • Věk dítěte v době rozhovoru: 19 let
  • Věk dítěte v době diagnostikování nemoci: 2 roky

Textová verze


T: Jak ovlivňuje epilepsie tvůj školní prospěch a učení?

P: Jelikož některý ten následek je, že každý epileptický záchvat poškozuje mozek, takže čím jsem starší, tak mám kapánek výpadky – čím dál tím větší výpadky paměti. Plus vím, že sem tam mám ztrátu pozornosti, ale to není zas tak vážná věc. Některé věci holt mi jdou pomaleji. Ale pořád jsem inteligentní člověk, který nepotřebuje nějakou zvláštní školu. A některé předměty… Ač některé učitelky chtějí, abych to udělala, tak se snažím, ale stejně vím, že to nedopadne třeba líp než na trojku. Třeba v matematice, co se týká předmětů, co vyžadují přesnost. Myslím geometrii a tady to. Protože je hnutá pravá hemisféra mozku, tím je ovlivněna trošku i moje pravá ruka, kterou nejvíc používám, takže když narazím v matematice na geometrii… Já mám ráda počítání, nebo nedělá mi to zas tak velký problém, ale jak začneme geometrii, tak je to pro mě řekneme něco tak jako strašák, kdy se začnu u toho nejvíc nervovat. A začínám tam docela občas používat – jak spolužáci používali někdy u zkoušení – couvání: „Já to neumím, dejte mi za pět.“ Tak občas z tohohle taky vycouvám, protože tam někdy dokážu u toho zlomit i pravítko.

T: Co bys potřebovala ve škole? Co by se mělo změnit?

P: Zrušit geometrie. Zrušit angličtina, zrušit, nevím…

T: Takže všechno?

P: Jo, maturita. Maturita zadarmo.

Další zkušenosti:

Terka si stěžovala na výpadky paměti a potíže s jemnou motorikou.

Daniela plakala, když se v nemocnici dozvěděla, že dostala špatné známky na vysvědčení.

Pro Markétku byl přestup do jiné třídy nepříjemný

Ovečkase ve speciální třídě cítila dobře.

Johana měla dosud dobré zkušenosti s reakcemi okolí na to, že má epilepsii. Přesto však tuto informaci nesdílí.

Táňa se nejhůř cítila při záchvatech ve škole.

Mončini spolužáci vzali její onemocnění jako hotovou věc.

Na Matyáše učitelé dávali pozor, ale ze žádné školní akce ho nevyloučili.

Lukáš měl pocit, že ho učitelé kvůli jeho nemoci šikanují.

Daniela měla kvůli prodělané operaci úlevy v tělesné výchově.

Ondřej nesměl při praxi pracovat s většími stroji.