Ondřej nesměl při praxi pracovat s většími stroji.
T: Co učitelé, jak k tobě přistupují od té doby, co jsi měl ten záchvat ve škole?
P: Učitelé teď jsou ke mně opatrnější, samozřejmě, protože ví… Třeba jsem chodil na praxe, tam se o tom vědělo a vůbec mě nechtěli pouštět k větším strojům, že kdybych to náhodou dostal a takové věci. Takže o tom se vědělo ve škole a dávalo se takhle na mě pozor ze strany učitelů, to hodně.
T: Jak jsi vnímal to, že jsi nemohl třeba jít pracovat k tomu většímu stroji, vadilo ti to?
P: Trochu jo, protože já jsem věděl – nebo věděl, to se nemůže vědět –, ale já jsem věděl, že nemám ty velké záchvaty, a trošku mně to vadilo. Jsem se jí to snažil vysvětlit, ale ona říkala, že má pokyn. Takže jsem to chápal, dá se říct.
T: A to byl ten pokyn přímo už na té praxi?
P: Ano.
T: Vnímáš ještě třeba nějaká jiná další omezení v souvislosti s epilepsií?
P: Hlavně v té škole, to je asi největší, protože tam se o tom ví nejvíc, tam to všechno začalo. Takže tam se o tom ví, tam se o tom mluví. Ale jinak, já jsem to nějak moc neříkal nikomu, měl jsem to spíš pro sebe – a tady kamarádům, to je všechno, nepotřebuju to nikomu říkat.
T: Ve škole se to týká hlavně těch praxí, ta omezení?
P: Ano. Tam jde spíš o to, že – nevím, jak to říct – na praxi bylo omezení, ale teď se o tom ví, takže ti učitelé na mě mluví, jestli už to je v pohodě. A takové tyto věci, že se prostě zajímají. To není omezení, ale to je prostě…
T: A je něco, co bys třeba ve škole potřeboval i změnit, co bys tam uvítal?
P: Já určitě ne, ve škole je to v pohodě všechno.