Zpět na Jiná odborná péčena téma

Pavla se nakonec rozhodla využít stacionář, kde měla dcera všestrannou péči.


Pavla

  • Věk v době rozhovoru: Pavla 57 let (pěstounka), 2 roky (dcera v pěstounské péči)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve 3 měsících
  • Sluchová ztráta dítěte: střední
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: Dcera už z nemocnice odcházela s tím, že bude muset chodit na rehabilitace, tak jsme docházeli do stacionáře, myslím, 2x týdně jsme jezdili a tam se cvičil Bobath a Vojtovku. Pak se ještě řešilo krmení, protože měla problém i s příjmem potravy kvůli tomu, že patro bylo otevřené. A tam to vlastně všechno začalo, po roce říkali, že uvažují, že by mohla dcera začít chodit do stacionáře, tak jsme se domlouvali, že by tam nastoupila, když jí bude rok a půl. Já jsem je ale prosila, že bych byla raději, kdyby nastoupila až ve dvou letech. Je to možná i tím, že dcera k nám přišla do pěstounské rodiny, a já jsem si říkala: „Tak jako mám ji tam dát, nemám ji tam dát?“ Je to takové, perou se ty věci. Vezmete si dítě, že se o něj budete starat, a pak ho dáte do stacionáře. Pravda je, že vás napadají i myšlenky, „co tomu řeknou lidi, že jsem ji tam dala?“ Ale ve finále jsem si vždycky řekla: „Co je mi po lidech, jestli jí to pomůže.“ Tak jsme se domluvili, že ve dvou letech nastoupila, a s těžkým srdcem jsem ji tam dávala. A jsem ráda, že tam je, chodí jen na dopoledne, na 4 hodiny. Jsem ráda, že je tam, protože to je péče, kterou… neříkám, že jí doma nedáme žádnou péči, to v žádném případě, tak to nemůžu říct. To bychom se snažili, ale to, co tam má, ten komfort, ať je to logopedie, psycholog, speciální pedagog, rehabilitace, ergoterapie, navíc jsou tam i výborné lékařky a sestřičky, které se starají, a je tam vidět pokrok, takže jsem ráda, že tam je. To asi každá máma přemýšlí, jestli má dítě někam dát, nebo nedat. Rozhodla bych se znovu ji tam dát.

Další zkušenosti:

Podle Mirky byly kompenzační pomůcky a logopedie základem pro to, aby děti fungovaly v kolektivu a v životě.

Lindin syn měl tři logopedky současně.

Petra si neuměla představit, co bude půlroční dítě dělat na logopedii.

Manžel Barbory je Portugalec, dcera se učila od narození dva jazyky a využila logopedii ve dvou státech.

Lucie byla ke službě rané péče nejprve skeptická.

Pro Petru byla raná péče zdrojem informací.

Pavel popisoval spolupráci s ranou péčí.

Hana popisovala, jak probíhala její spolupráce s SPC.

Pracovnice speciálně pedagogického centra pomohla Evě v komunikaci se školou a v dalších oblastech.

Davidova dcera navštívila preventivně psychologa.

Linda vyhledala psychologa, aby věděla, jak synovi pomoci.

Michaela byla překvapená, kolik organizací pro lidi se sluchovým postižením existuje.

Pavla se nakonec rozhodla využít stacionář, kde měla dcera všestrannou péči.

Rostislav vyzdvihoval spolupráci s logopedkami a pobyt, který pořádaly.

Podle Ondřeje bylo důležité, aby se oba rodiče účastnili pobytů pro rodiny dětí se sluchovým postižením.