To, že má duální diagnózu, způsobuje synovi Hanky největší potíže ve škole.
T: Asistentku pedagoga má syn pořád?
P: Tam se potom stalo, že u syna ve třídě byl další chlapeček, který měl lehkou mentální retardaci. Takže se rozhodlo, že asistent pedagoga bude pro tohoto chlapce. Kdyby byl tento chlapeček stále ve třídě, tak by to nevadilo, ale on se často odcházel s asistentkou učit do kabinetu, a protože měl syn samé jedničky, učitelé řekli, že prostě bude bez asistentky. Protože není možné, aby byli ve třídě dva asistenti, takže vlastně asistentku dostal ten druhý chlapeček, který s ní ale byl bohužel mimo třidu. Takže jsem potom několik let, myslím asi do 5. třídy, řešila, že by syn potřeboval taky tu asistentku, hlavně kvůli pozornosti, ani ne kvůli sluchu, ale kvůli té pozornosti, protože ty výpadky měl opravdu velké a vlastně nám bylo neustále opakováno, že je syn velmi nepozorný. Ale zase paní psycholožka z SPC nám říkala, že když syn hodinu vydrží u knížky, nemůže mít poruchu pozornosti, takže to bylo takové, jakoby složité. Nakonec jsem to vyřešila ve městě, kde synovi opravdu dali potvrzení, že to ADHD má, a s tím jsem pak vlastně apelovala potom ve škole, že je potřeba nějak na to brát ohled, zohlednit tuto situaci, když má syn syndrom ADHD, že to tak opravdu je a není to o tom, že by se mu nechtělo poslouchat. Že je problém u těchto dětí v tom, že prostě vypnou, když mají navíc to sluchové postižení. Protože zdravý člověk, i když nedává pozor, nějakým způsobem pořád vnímá sluchem, ale děti se sluchovou vadou prostě úplně vypnou, takže si pak z výuky neodnesou vůbec nic.