Zpět na Další potížena téma

Syn Pavlíny měl potíže s grafomotorikou.


Pavlína

  • Věk v době rozhovoru: 31 let (Pavlína), 5 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: od narození
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Má syn ještě nějaké jiné potíže, které třeba té vadě sluchu přisuzujete?

P: O jiných potížích nevím, ta logopedie, řeč, no a pak ještě máme problémy s grafomotorikou v těch úchopech, tedy s  jemnou motorikou s úchopem tužky, takže nám bylo doporučeno navštěvovat kurz grafomotoriky. Jsme tam přihlášení na podzim. Bylo nám to doporučeno na logopedii, paní logopedka nám to vysvětlovala, že to také souvisí s řečí, nevím tedy, jak se sluchem, ale s řečí ano, že ta jemná motorika s řečí souvisí, a když je opožděná, takže taky může být opožděnější i ta řeč.

Další zkušenosti:

Vada sluchu Luciiny dcery byla způsobena Waadenburgovým syndromem.

Terezie zvažovala, jestli dcera nemá Aspergerův syndrom.

To, že má duální diagnózu, způsobuje synovi Hanky největší potíže ve škole.

Dcera Pavly na záněty uší netrpěla.

Syn Radky R. měl v jednom období záněty často.

Jitka si všimla, že syn má omezenou schopnost bezděčného učení.

Syn Pavlíny měl potíže s grafomotorikou.

Dcera Petronely byla vznětlivá.

Starší syn Martiny C. býval po škole unavený.

Radkova dcera byla samostatná, přesto měl o ni někdy obavy.

Terézin syn byl postupně samostatnější.

Pavlínin syn bral vadu svého sluchu jako přirozenou součást života a byl velmi společenský.

Hančin syn měl kamaráda, ale v kolektivu to nebylo ideální.

Dcera Petronely hůř navazovala vztahy.

Dcera Milany si se slyšícími vrstevníky nerozuměla, našla si však kamarády v kurzu znakového jazyka.