Zpět na Další potížena téma

Dcera Petronely hůř navazovala vztahy.


Petronela

  • Věk v době rozhovoru: 40 let (Petronela), 5 let (dcera)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: ve 2 letech
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


P: Dcera je jenom taková trošku specifická a nevíme, jestli je to tou vadou, nebo jestli je to třeba vyloženě její povaha, ale jsou s ní problémy v té socializaci, spíš že těžko navazovala vztahy k jiným členům rodiny, kteří se třeba i snažili. Takže je taková odtažitá už dlouhou dobu a není k nim úplně vřelá, ale teď, už v těch pěti letech, se třeba dokáže pomazlit s babičkou, a to dřív nikdy nedělala a měla jenom mě, což prostě taky říkají, že bývá u těchto dětí normální, že jsou fixované na toho jednoho rodiče, protože jim zprostředkovává komunikaci, že si tam vytvoří takové nezdravé pouto. Já myslím, že i toho jsme se snad už úspěšně zbavili.

Další zkušenosti:

Vada sluchu Luciiny dcery byla způsobena Waadenburgovým syndromem.

Terezie zvažovala, jestli dcera nemá Aspergerův syndrom.

To, že má duální diagnózu, způsobuje synovi Hanky největší potíže ve škole.

Dcera Pavly na záněty uší netrpěla.

Syn Radky R. měl v jednom období záněty často.

Jitka si všimla, že syn má omezenou schopnost bezděčného učení.

Syn Pavlíny měl potíže s grafomotorikou.

Dcera Petronely byla vznětlivá.

Starší syn Martiny C. býval po škole unavený.

Radkova dcera byla samostatná, přesto měl o ni někdy obavy.

Terézin syn byl postupně samostatnější.

Pavlínin syn bral vadu svého sluchu jako přirozenou součást života a byl velmi společenský.

Hančin syn měl kamaráda, ale v kolektivu to nebylo ideální.

Dcera Petronely hůř navazovala vztahy.

Dcera Milany si se slyšícími vrstevníky nerozuměla, našla si však kamarády v kurzu znakového jazyka.