Hančin syn měl kamaráda, ale v kolektivu to nebylo ideální.
T: Jak se syn projevuje v kolektivu?
P: V tom kolektivu ve třídě to není úplně ideální, protože děti jakoby, postupem času, ztratily třeba tu trpělivost synovi něco vysvětlovat víckrát. Syn rozumí, když na něho mluví jeden člověk, ale v okamžiku, kdy se ty děti baví spolu, je jich tam víc, tak je syn vlastně vyčleněný, protože nerozumí, když mluví víc dětí najednou. A ty dětí nemají prostě trpělivost mu to opakovat, vysvětlovat. Takže spíš je to takto. On je takový introvert, takže se spíš třeba baví s jedním kamarádem, povídají si. On má třeba rád i ty společné aktivity o přestávkách, když chodí do tělocvičny hrát vybíjenou o velké přestávce. Tak to je třeba rád v centru dění, ale v té komunikaci to je trošku problém.
T: Setkali jste se třeba i někdy s nějakými předsudky?
P: Nevzpomínám si.
T: Nebo s nějakou šikanou?
P: To ne. Spíš mě třeba mrzelo, nevím, myslím, že je to 2 roky zpátky, syn samozřejmě potřebuje pomoc ve vyučování, že třeba nezaregistruje všechno a není úplně pohotový jako ty slyšící děti, takže potřebuje vždycky někoho k sobě, aby mu třeba poradil, a stalo se, že jeden spolužák s ním nechtěl sedět. Tak ho paní učitelka dala do lavice s druhým žákem a potom mu bylo řečeno, že na žádost rodičů s ním nebude sedět. A tak tedy potom seděl sám v první lavici. Takže tam nebyla ani ochota těch spolužáků jakoby mu s tím pomáhat. Kolektiv tam není úplně ideální, v té jeho třídě.