Bára pedagogům doporučovala navázat spolupráci s rodinou dítěte se sluchovou vadou a ujasnit si kompetence obou stran.
T: Co byste vzkázala pedagogům, kteří se o tyto děti starají?
P: Vzkázala bych jim hlavně, aby se zajímali o dítě jako takové a snažili se o dobrou komunikaci s rodinou. To si myslím, že je základ, aby si vzájemně vysvětlili nějaké představy, požadavky a ujasnili si, co jeden od druhého čeká. Je důležité, aby rodič nečekal, že škola udělá něco za něj a naopak. Takže aby si vyjasnili, kdo má jaké kompetence a co má kdo na starost. Protože jediný, kdo pak bude trpět, bude to dítě, takže by si v tom měli udělat pořádek.
Lída hovořila o tom, že by některé věci potřebovala ještě více dovysvětlit, aby je dokázala lépe vstřebat.
Šárka vzkazovala lékařům, aby každého brali jako svého prvního pacienta a v případě potřeby ho poslali k jinému odborníkovi.
Podle Ondřeje by se lékaři měli orientovat i v oblasti pedagogiky a techniky, aby byli schopni pojmout a vysvětlit celou problematiku sluchové vady.
Jindřišce chyběly informace, na jaká vyšetření ještě zajít, aby se dozvěděla o sluchové vadě svého dítěte více informací.