Zpět na Další potížena téma

Syn Radky R. měl v jednom období záněty často.


Radka R.

  • Věk v době rozhovoru: 40 let(Radka), 12 let (syn)
  • Věk dítěte v době diagnostikování: v 11. měsících
  • Sluchová ztráta dítěte: těžká
  • Kompenzační pomůcka: sluchadla

Textová verze


T: Jak jste zmiňovala ty záněty uší, to bylo v nějakém určitém věku a pak to přešlo? 

P: Ano, pak to přešlo. Ale v jakém věku to tak bylo? Někdy v tom předškolním, mladším školním věku, asi okolo 6. roku bych řekla, ale trvalo to třeba 4 roky.

T: A samo od sebe to přešlo? 

P: Pak to nějak polevilo. Naštěstí. Nevím tedy jak, děláme stále všechno stejně. I když je tedy možné, protože syn měl, ale to jenom vyloženě, že jste se mě zeptala, tak mě to teď napadlo, nevím, jestli je to ono, ale syn měl tehdy ještě laryngitidy a je trochu alergický. Ne moc, nebere na to žádné prášky, ale má pořád nějaké ty rýmy. Což jako, všechno to spolu souvisí, a doktorka mi doporučila proplachování nosu slanou vodou takovou konvičkou, takže to děláme. Každý den to tedy syn dělá dvakrát, ale spíš kvůli těm rýmám, které měl. A je tedy možné, že díky tomu, že už vlastně nemá rýmu, ani nějakou tu počáteční, takže se tam tím pádem nepřemnožují bakterie, i v tom uchu. Je to možné, ale to je jen taková spekulace, za to bych ruku do ohně nedala. Ale je fakt, že od té doby, co jsme to začali dělat, to proplachování nosu pravidelně, tak se synovi opravdu rýma zlepšila, protože i ta hloupá rýma mu uši zhoršila. To nebylo na antibiotika. Normální běžná rýma a syn už hůř slyší. Protože tak jako normální člověk začne o trošku hůř slyšet, ale vlastně vám to zas až tak nevadí, protože je to jen o trošku, tak synovi už ta trošku způsobí, že třeba neslyší. Takže i ty rýmy jsme tedy řešili a to pomohlo. 

Další zkušenosti:

Vada sluchu Luciiny dcery byla způsobena Waadenburgovým syndromem.

Terezie zvažovala, jestli dcera nemá Aspergerův syndrom.

To, že má duální diagnózu, způsobuje synovi Hanky největší potíže ve škole.

Dcera Pavly na záněty uší netrpěla.

Syn Radky R. měl v jednom období záněty často.

Jitka si všimla, že syn má omezenou schopnost bezděčného učení.

Syn Pavlíny měl potíže s grafomotorikou.

Dcera Petronely byla vznětlivá.

Starší syn Martiny C. býval po škole unavený.

Radkova dcera byla samostatná, přesto měl o ni někdy obavy.

Terézin syn byl postupně samostatnější.

Pavlínin syn bral vadu svého sluchu jako přirozenou součást života a byl velmi společenský.

Hančin syn měl kamaráda, ale v kolektivu to nebylo ideální.

Dcera Petronely hůř navazovala vztahy.

Dcera Milany si se slyšícími vrstevníky nerozuměla, našla si však kamarády v kurzu znakového jazyka.