Eva vnímala, že společnost hodnotila děti podle toho, jak poslouchaly rodiče, ale zapomněla na faktor ADHD.
P: Myslím si, že dneska pořád ještě na ty ženský jsou obrovský nároky a ony se styděj říct: „Já to dítě nezvládám. Mě neposlouchá.“ Jo? Pořád je tam takový to stigma – má nezvladatelný dítě, jo? Ona mu něco řekne a ono nezareaguje, jo? Pořád ještě dneska mají lidi občas takový tendence soudit to dítě podle toho, jak plní pokyny a jak je poslušný, jo? Ale to ty děti nebudou s tím ADHD poslušný. A to třeba, že jsou nesmírně vnímaví, kreativní, jo? Všechny ty pozitivní stránky, to už ty jiný lidi jakoby neviděj. Oni ho posuzujou čistě podle tý poslušnosti. Maminka řekla jednou, dvakrát, třikrát. Dítě nezareagovalo. Je to spratek, jo? Nebo maminka je neschopná, jo? Takže ty lidi zvenku pořád maj trošku jako sklony soudit buďto nevychovaný dítě nebo neschopná maminka. Ale nějak jako pro ně si představit, že tam vstupuje úplně jinej element, a to je to ADHD. Kdy ta maminka teda ví, že na něj teď zrovna může křičet ještě mnohokrát a ona to neudělá a radši si třeba počká deset minut na vhodnější moment. Pak přijde a řekne mu to jednou a půjdou. Tak to už si myslím, že ty lidi jako takhle nevnímaj. Myslím si, že pořád přestože se o tom hodně mluví, hodně píše, tak myslím si, že v běžným životě se ty lidi setkávaj s obrovským jako neporozuměním, jo?
Eva vnímala, že společnost hodnotila děti podle toho, jak poslouchaly rodiče, ale zapomněla na faktor ADHD.
Lence řekli v holičství po projevech ADHD jejího syna, ať si hledá jiné holičství anebo chodí po zavírací době.
Lidem okolo se zdálo divné, že
Pavla hned nereagovala na projevy svého dítěte s ADHD, přestože to měla ozkoušené.
Diana měla zkušenost s lidmi, kteří se ji snažili s výchovou pomoci, ale neuvědomovali si, že svým přístupem situaci spíše zhoršovali.
Petře ve školce učitelky sdělily, že se s tak divokým dítětem ještě nesetkaly a nasměrovaly ji do pedagogicko-psychologické poradny.