Hance B. vadilo porovnávání jejího dítěte s ADHD s ostatními dětmi.
P: Někdo to bere prostě jako součást života, jako nutné zlo, neřeší to, a na druhou stranu jsou prostě druzí, kteří odsuzují, že je to výmysl, že nic takového není. Třeba mám v blízkém okolí děláme z (jméno syna) něco, co není, že je úplně normální, úplně zdravý, žádné výjimky že mít nemá a asi nejhorší je takové, když ho porovnávají a „podívej se támhle na (jméno spolužáka), jaké má samé jedničky“.
T: Co to ve vás vyvolává, jaké pocity to ve vás vyvolává, když se setkáváte tady s tímhle názorem?
P: Je mi to líto a ti lidi, co takhle porovnávají, třeba s (jméno spolužáka), tak si neuvědomují, že to dítě pak toho (jméno spolužáka) vysloveně nebude mít rádo. Přestože jinak by to byli třeba kamarádi.
Eva vnímala, že společnost hodnotila děti podle toho, jak poslouchaly rodiče, ale zapomněla na faktor ADHD.
Lence řekli v holičství po projevech ADHD jejího syna, ať si hledá jiné holičství anebo chodí po zavírací době.
Lidem okolo se zdálo divné, že
Pavla hned nereagovala na projevy svého dítěte s ADHD, přestože to měla ozkoušené.
Diana měla zkušenost s lidmi, kteří se ji snažili s výchovou pomoci, ale neuvědomovali si, že svým přístupem situaci spíše zhoršovali.
Petře ve školce učitelky sdělily, že se s tak divokým dítětem ještě nesetkaly a nasměrovaly ji do pedagogicko-psychologické poradny.