Diana měla zkušenost s lidmi, kteří se ji snažili s výchovou pomoci, ale neuvědomovali si, že svým přístupem situaci spíše zhoršovali.
T: S tou společností nebo s lidma okolo, tak v tom obchodě vlastně, nás třeba zastavila ta paní a chtěla si ho vzít k sobě. Jenomže syn prostě, on je úzkostnej. Takže kolikrát se stalo, že pak vlastně třeba odmítal jít ven, protože by tam mohla být ta paní z obchodu, mohla by si ho vzít. Je to těžký. Ale vím, že jsem se o tom bavila s maminkama, a ty třeba nakonec třeba uvítaly to, že jim takhle někdo pomohl, že jako jim to pomohlo. Ale já to teda vnímám tak, že já prostě nechci, aby si dítě myslelo, že ho dám někomu cizímu. Protože to prostě není pravda. Takže, to máme i problém. I třeba se nám stávalo, že vlastně byl záchvat venku, že vzteky, taky u obchodu a byly tam paní a pán a paní, že si ho odvede a to. A já už jsem toho měla plný zuby, takže jsem jí řekla, že prostě ať nás nechá být, že si to vyřešíme sami. No a na to paní začala po mě hulákat, že rozhodně to nevyřešíme sami, že máme rozmazlenýho fracka, kterej si dělá, co chce. Takže tak to bylo takhle jako těžký. Že kolikrát si myslím, že ty lidi by se nad tím měli zamyslet. Ale to souvisí s tím, že oni to prostě tu nemoc nebo tu poruchu nevidí, no. Takže možná by měli všichni mít jakoby třeba obláček nad sebou, aby se to poznalo. Nebo aby k tomu ty lidi přistupovali jinak.
Eva vnímala, že společnost hodnotila děti podle toho, jak poslouchaly rodiče, ale zapomněla na faktor ADHD.
Lence řekli v holičství po projevech ADHD jejího syna, ať si hledá jiné holičství anebo chodí po zavírací době.
Lidem okolo se zdálo divné, že
Pavla hned nereagovala na projevy svého dítěte s ADHD, přestože to měla ozkoušené.
Diana měla zkušenost s lidmi, kteří se ji snažili s výchovou pomoci, ale neuvědomovali si, že svým přístupem situaci spíše zhoršovali.
Petře ve školce učitelky sdělily, že se s tak divokým dítětem ještě nesetkaly a nasměrovaly ji do pedagogicko-psychologické poradny.