Vzkaz zdravotníkům

Vzkaz zdravotníkům

Vzkaz zdravotníkům


Lidé, se kterými jsme hovořili, měli mnoho zkušeností s různými nemocnicemi a jinými zdravotními zařízeními. Často srovnávali péči, které se jim dostávalo v nemocnicích během léčby jejich nemoci, a péči, kterou nyní dostávají od hospiců. Podrobněji se tomuto srovnávání věnujeme v části Hospic nebo domov.

Když se lidé, se kterými jsme mluvili, vyjadřovali o práci lékařů a dalších osob ve zdravotnictví, zdůrazňovali především význam lidskosti a trpělivosti. Tato práce je podle nich posláním a lidé, kteří pracují s těžce nemocnými, by k nim měli být přívětiví a empatičtí.

.

Pan Vladimír by si přál, aby zdravotníci měli dost trpělivosti ve své náročné službě.

.

Jaké rady anebo doporučení byste dal zdravotníkům nebo profesionálům ve zdravotnictví, když máte tuhletu zkušenost?

Aby s námi byli trpěliví, protože to je nesnadná věc pečovat o nemocné, kteří právě potřebují neustálou tu péči. Kolikrát na té JIPCE 6krát nebo 7krát za noc převlékali nemocného, a přitom profesionálně byli na výši. Tak aby hlavně teda to vydrželi nervově a zdravotně a aby, když si to vzali jako své povolání, tak aby to dělali dobře, ke spokojenosti – té vnitřní spokojenosti – pro sebe i pro ty, kteří jsou kolem nich a kterým slouží.

Profil:

• Jméno: Vladimír
• Věk v době rozhovoru: 88 let
• Věk při obdržení diagnózy: 78 let

• Zobrazit celý profil

 

Paní Valéria by uvítala lidštější přístup zdravotníků k pacientům a to, aby se dokázali do pacientů vžít. V hospici je krátce, ale přístup sester jí připadá lepší než ten, který zažila v nemocnici.

Co se týče těch doktorů, mluvili s vámi otevřeně, tak jak jste si představovala? Neměla jste nějaký problém?

Nie, nie, práveže, prístupné. Taký proste ohľaduplný, a tak sa … Síce v tých nemocniciach je to úplne iné, pretože oni majú tam nápor pacientov, nemajú tak čas sa venovať tým… Aj tie sestry, no, niekedy to šlo niekedy nie, ale tak, práca musí byť poslanie, nie povolanie, pretože človek sa musí vžiť aj do nemoci toho pacienta a tí, nemocní trpia komplexmi menejcennosti, že nie sú tak sebestační a že sa snažia toto a aby proste ich brali tí zdravotníci, ako že sú postihnutí nemocou, ale ten prístup aby bol trošku iný. Taký ľudskejší. A tu majú sestry, tu za tie 2 dni som fakt, že ten prístup úplne sa nedá porovnať, že také sú rýchle, to pomôcť a to: „Ja Vám pomôžem? Ako to chcete urobiť?” Tak to tak až človek… Ale tak nemôžem sa sťažovať zatiaľ.

Profil:

• Jméno: Valérie
• Věk v době rozhovoru: 73 let
• Věk při obdržení diagnózy:  71 let

• Zobrazit celý profil

 

Paní Libuše by uvítala, kdyby zdravotníci komunikovali s pacienty přívětivěji.

A když se opravdu zaměřím na tu vaši zkušenost pacientky, která prožívá nějakou nemoc, je něco, co byste chtěla ještě říct? Co jsme třeba tady nezmínili, co je důležité, aby se lidí dozvěděli? Nebo lékaři třeba.

No, přístup lékařů určitě je lepší, když trošičku mají třeba toho úsměvu na tváři. Je to problém, samozřejmě, vím, že ty počítače je výhoda, ale většinou počítač a pacient jenom tak jako okrajově mnohdy…Tak je to těžké ke všem pacientům potom se takhle chovat, ale tady toto ten přístup…

Profil:

• Jméno: Libuše
• Věk v době rozhovoru: 74 let
• Věk při obdržení diagnózy: 57 let

• Zobrazit celý profil